قیمت بست داربست: همه چیز درباره انواع بست داربست و قیمت آن‌ها, مجله ی آنلاین صنایع فلزی، فلزات و آلیاژ ایران

قیمت بست داربست: همه چیز درباره انواع بست داربست و قیمت آن‌ها

بست داربست یکی از محصولات اساسی در صنایع مختلف مانند حمل و نقل، ساختمانی، صنعتی و … است. این محصول باعث افزایش ایمنی و استحکام ساختمان‌ها، بارگیری و حمل بارهای سنگین، و حفظ امنیت و امنیت مواد است. در این مقاله، به بررسی انواع بست داربست و قیمت آن‌ها می‌پردازیم.

انواع بست داربست

بست داربست به دو دسته اصلی تقسیم می‌شود: بست داربست فلزی و بست داربست پلاستیکی.

بست داربست فلزی: این نوع بست داربست از جنس فولادی و ضد زنگ است. این بست داربست به دلیل سختی و مقاومت بالا، برای حمل بارهای سنگین و حمل طولانی مسافت مناسب است. قیمت بست داربست فلزی بسته به ضخامت، قطر و طول آن متفاوت است.

بست داربست پلاستیکی: این نوع بست داربست از موادی همچون پلی‌پروپیلن، پلی‌اتیلن و … ساخته می‌شود. بست داربست پلاستیکی برای کاربردهای خاصی مانند حمل بارهای سبک و کاربردهای بسته‌بندی مناسب است. قیمت بست داربست پلاستیکی نیز به طول، عرض و ضخامت آن بستگی دارد.

قیمت بست داربست

قیمت بست داربست معمولاً بر اساس متراژ و وزن آن تعیین می‌شود. همچنین، قیمت بست داربست ممکن است به دلیل ویژگی‌های خاصی همچون مقاومت بالا، کیفیت ساخت، نوع مواد و … متفاوت باشد.

بست داربست فلزی معمولاً از بست داربست پلاستیکی گران‌تر است. قیمت بست داربست فلزی معمولاً متغیر برای یک متر مربع است. قیمت بست داربست پلاستیکی نیز بستگی به نوع مواد و اندازه آن دارد و معمولاً بین طیف تغییرات قیمت دلاری تومان برای یک متر مربع است.

مروری بر جزییات بست داربستی

فلز مورد استفاده برای ساخت لوله داربست آهن می باشدد، اما بست‌ها را از آلیاژی از آهن، به نام چدن داکتیل، می‌سازند. دلیل استفاده از چدن داکتیل این است که استحکام بالایی دارد و در عین داشتن مقاومت کششی بالا، می‌تواند فشار و وزن‌های زیاد را تحمل کند. تولید بست‌ها ی داربستی طبق مراحل زیر انجام می‌گیرد:

بیشتر بخوانید  لوله بدون درز استحکام و کارایی در سیستم‌های صنعتی

ریخته‌گری قطعه
خرد کردن
جداسازی قطعات
ماشین‌کاری
کنترل مواد
پلیسه‌گیری
مونتاژ
کنترل نهایی محصول
بسته‌بندی

انواع بست داربست :

بست تک‌پیچ
اتصال این بست‌ها با استفاده از یک پیچ صورت می‌گیرد. بیشترین کاربرد بست تک‌پیچ در داربست‌های گلخانه‌ای، غرفه‌ها و داربست‌های ساختمانی است.

بست دوپیچ
در اتصال تقاطعی لوله‌ها از بست دوپیچ استفاده می‌کنند و جنس آن از داکتیل نشکن است. این نوع بست، وزنی برابر با ۱۴۰۰ گرم دارد.

بست چهار پیچ
برای اتصال لوله‌های تقاطعی و با زاویه ۹۰ درجه، از بست چهار پیچ استفاده می‌کنند. اجزای تشکیل‌دهنده این نوع بست شامل چهار عدد پیچ، چهار عدد مهره، چهار عدد واشر و دو برگه است. بست چهار پیچ، وزنی در حدود ۱۳۰۰ تا ۱۶۵۰ گرم دارد.

عوامل موثر بر قیمت روز بست داربست در بازار آهن و مقاطع فولادی ایران

از آنجایی که انواع مختلفی برای لوله داربست فلزی و بست داربست وجود دارد که مواردی که در زیر به آن می‌پردازیم، جزو مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار هستند.

نوع بست داربست
رنگ
شرکت تولید کننده
محل تولید
جنس
ضخامت
وزن
دست دوم یا نو بودن بست

خرید بست داربست

پیش از خرید بست داربست، باید به عوامل موثر بر قیمت آن توجه نمود. فاکتورهایی مانند: نوع، رنگ، برند تولیدکننده، وزن، ضخامت و سایز همگی بر قیمت بست داربست اثرگذار است. شما می توانید پیش از خرید بست داربست و دیگر لوازم مورد نیاز،با مشاوران مجله ی آنلاین صنایع فلزی و فلزات و  آلیاژ ایران در تماس باشید.

ویژگی‌های بست داربست استاندارد

سلامت فیزیکی

ایمنی، مهم‌ترین شرط یک سازه داربست خوب و استاندارد است که حتما باید رعایت شود. در همین راستا، هم لوله‌های به کار رفته و هم بست‌های استفاده‌شده، باید کاملا مستحکم و سالم باشند. یک بست داربست استاندارد، به هیچ عنوان نباید دارای ترک یا خوردگی روی سطح خود باشد؛ چراکه این دو عامل می‌توانند باعث کاهش استحکام و قدرت آن شوند.

بیشتر بخوانید  راهنمای کامل درباره انواع شمش فولادی و فرایند تولید آن، آشنایی با خصوصیات، کاربردها و تکنولوژی تولید

بست داربست در صورتی می‌تواند به درستی به وظیفه خود عمل کند که از نظر فیزیکی کاملا سالم باشد و بتواند فشار بالایی را تحمل کند؛ در غیر این صورت این بست غیراستاندارد بوده و استفاده از آن، می‌تواند تبعات غیرقابل جبرانی را به دنبال داشته باشد.

استفاده از مواد مرغوب در ساخت

یکی دیگر از پارامترهای یک بست داربست استاندارد، متریال به‌کاررفته در ساخت آن است. این بست‌ها برای اینکه بتوانند استحکام کافی داشته باشند، به صورت معمول از چدن و داکتیل ساخته می‌شوند.

سایز و وزن

ویژگی بعدی بست داربست استاندارد مربوط به سایز و وزن آن است. این بست‌ها از نظر کاربرد و نحوه استفاده، به چند دسته مختلف تقسیم می‌شوند که هرکدام دارای اندازه و وزن مخصوصی هستند. در صورتی که بست، مطابق با استانداردهای منتشرشده در این زمینه ساخته نشود، ممکن است نتواند به‌خوبی تحت فشارهای واردشده دوام آورد و همین موضوع باعث بروز تلفات بسیار جدی شود.

نوع

در انتخاب بست داربست، باید به این نکته توجه داشت که به هیچ عنوان نمی‌توان انواع مختلف این محصولات را به جای یکدیگر به کار برد. پس حتما برای هر نوع اتصال، باید بست مخصوص به خودش را تهیه کرد تا سازه داربست، ایمنی و استحکام کافی را داشته باشد.

نتیجه ی نهایی:
معمولا از داربست برای دسترسی به ارتفاعات بیشتر از دو متر استفاده می‌کنند؛ به همین خاطر یک سازه داربست باید استحکام کافی داشته و اصول ایمنی در آن به خوبی رعایت شده باشد. یکی از تجهیزات تاثیرگذار در میزان ایمنی سازه، بست داربست است. یک بست داربست استاندارد، به هیچ عنوان نباید دارای ترک یا خوردگی باشد. همچنین بست‌های داربست باید در اندازه و وزن استاندارد ساخته شوند تا بتوانند بهترین کارایی را داشته باشند.

بیشتر بخوانید  قوطی استیل کاربردها، مزایا و آینده‌ی روشن

در این مقاله، به بررسی انواع بست داربست و قیمت آن‌ها پرداختیم. بست داربست یکی از محصولات اساسی در صنایع مختلف است و در حمل و نقل، ساختمانی، صنعتی و … کاربرد دارد. بست داربست فلزی و بست داربست پلاستیکی دو نوع متفاوت هستند که قیمت آن‌ها به عواملی مانند طول، عرض، ضخامت و ویژگی‌های خاصی همچون مقاومت بستگی دارد. در نهایت، بست داربست فلزی از بست داربست پلاستیکی گران‌تر است و قیمت آن به طول، قطر و ضخامت آن بستگی دارد. امیدواریم که این مقاله به شما در انتخاب بست داربست مناسب برای نیازهای شما کمک کرده باشد.

اشتراک با دوستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!
X